Uppmuntran till Familjehem

fredag 26 april 2024

Emma o Britt-Inger

Rotary Uddevalla-.Byfjorden satsar 20 000 kr på familjehem. Uppskattad båtresa genomfördes en solig dag i våras. Reportage i Sju dagar

Vår klubb visar sin uppskattning till familjehemen i kommunen

Uddevalla kommun har runt 70 familjehem och de gör en fantastisk insats, framförallt för behövande barn och ungdomar men också ur ett samhälleligt perspektiv. De öppnar sina hem och sina hjärtan 24-7.

Familjehemssekreterarna försöker visa sin uppskattning genom stöd och uppmuntran. Ibland har de känt att det skulle behöva kompletteras med något mer konkret som t ex bjuda på julbord, blomma, present, massagecheck, biobiljetter till alla barnen i familjen mm. Eftersom det kostar pengar har de inte möjlighet till dessa insatser inom ordinarie budget.

Vår klubb  stödjer detta projekt och anordnar en båttur med mat för familjehemen.