Besök av distriktsguvernören

fredag 19 januari 2018

BT

Distriktsguvernör Hans Olov Jönsson besökte oss vid mötet den 19 januari. Det blev en frisk fläkt som blåste runt en stund bland oss församlade medlemmar.

DG berättade bl.a. om när Paul Harris var i Göteborg 1934 och planterade ett träd i Trädgårdsföreningen i Göteborg. Det trädet står ännu kvar - livskraftigt - och minner om att Rotary är en organisation att räkna med.

Världspresidenten rotaryåret 2017-2018 Ian H.S. Riseley's valspråk är "Rotary: Make a difference!", eller på svenska "Rotary: Gör skillnad!". Det är viktigt att arbeta efter detta sa Hans Olov och kunde inte låta bli att nämna det han sa ett år före världspresidenten: "Allvarligt - ha roligt!", eller som världspersidenten sa ett år senare: "Seriously - have fun!"

Då får vi bäst resultat av det vi håller på med.

Sedan ett tips om tidningen Rotary Norden. När du har läst den (med understrykningar och noteringar i kanten) ta med den till frisören, tandläkaren eller något annat ställe med väntrum och lägg den där! Då kommer den till nytta för att sprida ut Rotarys budskap. För där blir den läst!

Se fler bilder och läs Brynjas text på våra Facebooksidor. Klicka HÄR.

Se även en liten filmsnutt på YouTube med DG HÄR!